במערכת הבריאות, שבה כל דקה קריטית, בתי חולים ומרכזים רפואיים נדרשים לייעל תהליכים מורכבים ולשפר את השירות, הן למטופלים והן לצוותים. מערכת SysAid לניהול קריאות הוכיחה את עצמה ככלי רב-עוצמה לשיפור ניהול התהליכים בעולמות הבריאות, מעבר לשימוש במערך ה-IT. להלן סיפור יישום של המערכת בבתי חולים מרכזיים בישראל, המלמדים על היכולות, העוצמה והגמישות הבלתי רגילה של המערכת.
ניהול מלאי תרופות
במרכז רפואי מוביל בצפון הארץ, SysAid משמשת, בנוסף לניהול קריאות ו-ITSM במערך המחשוב, גם לניהול תהליכים רפואיים קריטיים כמו ניהול מלאי התרופות ושרשרת האספקה הרפואית.
כאשר רופא זקוק לתרופה עבור מטופל, לדוגמא, הוא ניגש למערכת SysAid, ממלא טופס בקשה דיגיטלי הכולל את שם התרופה, המינון והתדירות הנדרשת. הקריאה מועברת אוטומטית לבית המרקחת, שבו הרוקח רואה את הבקשה, בודק את המלאי, ומנפיק את התרופה. הרופא מקבל מייל עדכון עם ההודעה: "התרופה מוכנה בדלפק".
המערכת גם מתפקדת כמערכת ניהול מלאי מרכזית. מנהל בית המרקחת יכול לראות בכל רגע נתון את סטטוס המלאי של כל התרופות, התמיסות והאביזרים הרפואיים. כך, ניתן להבטיח זמינות מיידית של תרופות ולמנוע מצבים קריטיים של חוסרים.
ניהול תהליכים בתחום ההנדסה רפואית
במרכז רפואי בצפון הארץ, SysAid שינתה לחלוטין את הדרך שבה מנוהלים תהליכים בתחום ההנדסה הרפואית. כל הציוד הרפואי – ממכשירי MRI ועד מכונות הנשמה – נרשם במערכת. כאשר ציוד דורש תיקון או תחזוקה, הצוות יכול לפתוח קריאה עם פירוט הבעיה. הקריאה מופנית אוטומטית לצוות ההנדסה הרפואית, אשר מטפל בתקלה במהירות. תהליך זה מבטיח זמינות מלאה של ציוד קריטי ומשפר את הטיפול במטופלים.
מעקב אחר חווית המטופלים
במרכז רפואי במרכז הארץ, SysAid תומכת בשיפור חווית המטופלים באמצעות תהליך דיגיטלי לניהול משוב. מטופלים יכולים להיכנס לאתר בית החולים, למלא טופס מקוון, ולבחור קטגוריה כמו "תודה", "תלונה" או "הצעה". הקריאה נפתחת במערכת SysAid ומנותבת אוטומטית לאחראית חווית המטופל, שמטפלת בפנייה בזמן קצר. כל מטופל או מבקר שפתח קריאה מקבל מייל אוטומטי המאשר את קבלת הפנייה: "תודה על פנייתך. אנו נדאג לטפל בה בהקדם". תהליך זה לא רק מייעל את השירות, אלא גם יוצר שקיפות ושביעות רצון גבוהה יותר בקרב המטופלים.
ניהול ידע ואנשי קשר
בתי החולים משתמשים ב- SysAid גם לניהול ידע ארגוני. לדוגמה, מחלקות וצוותים רפואיים משתמשים במערכת כדי לאתר מידע במהירות. עובד שמחפש את המילה "רנטגן", לדוגמא, יקבל רשימה מסודרת של מספרי טלפון ופרטי קשר של כל המחלקות, המומחים והמעבדות הרלוונטיות בתחום הרדיולוגיה.גישה זו מפשטת משמעותית את שיתוף הפעולה בין המחלקות, חוסכת זמן יקר ומייעלת את מתן השירותים למטופלים.
היישום של SysAid במערך הביטחון של המרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא
המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), אחד מבתי החולים הגדולים והמתקדמים בישראל, מתמודד עם אתגרי ביטחון מורכבים, החל מאבטחה פיזית ועד ניהול אירועי חירום ותחזוקה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות. מחלקת הביטחון, המנהלת מעל 1,700 אירועים בחודש, בחרה במערכת SysAid מבית קונסיסט ככלי מרכזי לניהול מוקד השליטה והביטחון (זאת בנוסף למערכת SysAid המיושמת בהצלחה מזה שנים במערך המחשוב של המרכז הרפואי). SysAid מספקת פתרונות מתקדמים כגון ניהול יומני אירועים, מיפוי מערכות טכנולוגיות, ניהול תקלות בזמן אמת ותיעוד היסטורי מפורט. במקביל, יכולות ה-CMDB של SysAid מסייעות בניהול מערכות אבטחה מורכבות כמו מצלמות, לחצני מצוקה ומערכות גילוי אש, תוך הפקת דוחות BI לניתוח מגמות ושיפור תהליכים מתמיד.
בזמן המלחמה האחרונה הוכיחה SysAid את עצמה ככלי קריטי בניהול אירועי חירום, כולל מעקב אחר קליטת פצועים וניהול משאבים בזמן אמת. עם יכולות גמישות, תיעוד מדויק ותמונת מצב עדכנית, SysAid משמשת כעמוד השדרה הטכנולוגי לניהול אירועי הביטחון והחירום של המרכז הרפואי. לקריאה של סיפור לקוח מפורט על היישום של SysAid במערך הביטחון של המרכז הרפואי שמיר, לחץ כאן
היישום של SysAid במוקד 106 של המרכז הרפואי 'ברזילי'
במוקד הניהול והשליטה של המרכז הרפואי ברזילי, המכונה "מוקד 106". SysAid מאפשרת למוקד לנהל ביעילות מגוון תחומים תפעוליים קריטיים כגון תחזוקה, שינוע, משק בית, לוגיסטיקה, ואף תהליכים רפואיים דחופים, כולל זימון צוותים רפואיים במצבי חירום והנצלת קרניות להשתלה באמצעות הפצת עדכונים בזמן אמת.
קריאות השירות במרכז הרפואי נשלחות למוקד במגוון ערוצים – הודעות SMS, מיילים, ווטסאפים ושיחות טלפון – ו-SysAid מרכזת אותן לפלטפורמה אחודה עם ממשק ניהול ידידותי. המערכת מאפשרת להעביר הוראות לגורמים המטפלים, לעקוב אחר תהליכי הטיפול, לספק התראות שוטפות, ולהפיק דוחות מפורטים לצורכי בקרה והתייעלות, כל זאת תוך עמידה בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים.
התוצאה: דיגיטציה מקיפה וייעול דרמטי של תהליכים רפואיים וארגוניים
מערכת SysAid מצליחה להפוך מגוון אינסופי של תהליכים מחשוביים, רפואיים ואדמיניסטרטיביים לדיגיטליים. מהזמנת תרופות, דרך ניהול ציוד רפואי ועד שיפור חווית המטופלים – המערכת מספקת פתרון הוליסטי שמקל על צוותי הרפואה והמנהלה, ממזער טעויות, ומחזק את היעילות הארגונית.
הודות ליכולות ההתאמה והגמישות של המערכת, מרכזים רפואיים, כמו כל ארגון באשר הוא, יכולים למנף אותה לתהליכים מגוונים וייחודיים, תוך שיפור השירות למטופלים והעלאת רמת שביעות הרצון של הצוותים.