DSC_5391

כיצד מערכת  SysAid עם היישום של קונסיסט מאפשרת למחלקת הביטחון לנהל ביעילות את תחומי האבטחה במרכז הרפואי "שמיר" (אסף הרופא)

המרכז הרפואי "שמיר" (אסף הרופא) הינו בית החולים האוניברסיטאי הממשלתי הרביעי בגודלו בישראל והמרכזי באזור השפלה. במרכז הרפואי מועסקים כ- 4500 עובדים, כולל רופאים, חוקרים, אנשי מקצועות רפואה נלווים, צוות סיעוד ואנשי מנהלה. המרכז מטפל באוכלוסייה של למעלה ממיליון וחצי נפש מאזור השפלה, וכולל שירותי דימות מתקדמים, ניתוחי רובוטיקה, מערך נוירו-רדיולוגיה פולשנית, מכון לרפואה היפרברית מהגדולים בעולם, מערך אורתופדי מוביל, מכון לבריאות השד, מחלקת IVF, מחלקת יולדות, מערכת הוראה, מרכז למחקר רפואי, בתי ספר לסיעוד ולפיזיותרפיה ועוד. מדובר למעשה בעיר המספקת מגוון שירותים עצום לעשרות אלפי אנשים מדי יום.

הגענו למחלקת הביטחון של המרכז כדי ללמוד מקרוב כיצד מערכת ניהול השירות SysAid, עם היישום של קונסיסט, מאפשרת לנהל ולרכז באופן יעיל את נושאי הביטחון ואירועי החרום במתחם.

נפגשנו לשיחה מקיפה עם אסף ויסלר – קצין הביטחון האזורי, עם גיל אוצ'יטל – סגן הקב"ט האזורי במרכז הרפואי ועם לירן אביאני, מנהל פרוייקט אבטחה שגם מיישם בעצמו יישומים שונים במערכת.

מימין: אסף ויסלר - קצין הביטחון האזורי;  לירן אביאני, מנהל פרוייקט אבטחה; גיל אוצ'יטל - סגן הקב"ט האזורי במרכז הרפואי

מימין: אסף ויסלר – קצין הביטחון האזורי; לירן אביאני, מנהל פרוייקט אבטחה; גיל אוצ'יטל – סגן הקב"ט האזורי במרכז הרפואי

אסף, גיל, לירן, תוכלו לספר לנו קצת על מערך האבטחה במרכז הרפואי "שמיר" אסף הרופא?

מחלקת הביטחון של המרכז הרפואי "שמיר" אסף הרופא פועלת 24/7 בכל ימות השנה, ומספקת שירותי אבטחה וביטחון לכל באי המתחם. המחלקה אחראית על שמירת הביטחון והסדר הציבורי, תוך התמודדות עם נושאים מורכבים כגון אבטחה פיזית, מניעת פעילות פלילית ופח"ע ועוד. לצד אלה, מחלקת הביטחון הינה גם מרכז טכנולוגי מתקדם המנהל מעל 50 מערכות טכנולוגיות שונות המספקות מענה ופתרונות טכנולוגיים בתחומים שונים כגון אבטחה, תפעול, רפואה וחירום.

ואיך הגעתם למערכת SysAid כפתרון לניהול במערך האבטחה?

SysAid מיושמת מזה זמן רב באגף מערכות מידע במרכז הרפואי כמערכת SERVICE DESK. כשחיפשנו לפני מספר שנים מערכת שליטה ובקרה עבור מוקד הביטחון, בחנו מספר רב של מערכות ובאותה עת מנהלת מערכות המידע של המרכז הרפואי חשפה והמליצה על SysAid. בחנו את המערכת מזה מספר חודשים, והגענו לתובנה שניתן באמצעות יישום של SysAid לתת פתרון לצרכים של מחלקת הביטחון הן בהווה והן בעתיד.

כיצד המערכת מאפשרת פתרונות טכנולוגים מתקדמת?

SysAid נותנת פתרון טכנולוגי מתקדם המספק מענה כולל ומקיף לצרכי עולם הביטחון בכלל ולמוקדים השונים בפרט. המרכז הרפואי "שמיר" מתבסס על הפלטפורמה של SysAid, אשר מתאימה את עצמה באופן ייחודי לדרישות ולצרכים של הארגון בכלל ולמחלקה שלנו בפרט. ביישום אצלנו במחלקה המערכת מספקת מגוון רחב של כלים ופתרונות לניהול ותיעוד של ריבוי נתונים, מיפוי מערכות טכנולוגיות, ניהול יומני אירועים, העברת משמרות, תיעוד ציוד, ניהול מערך החניונים הגדול של המרכז, ועוד ועוד. היכולות שלה לאפשר פיתוח והוספת כלים נוספים המסייעים בניהול המחלקות ובמתן פתרונות בזמן אמת היא באמת מדהימה, לא פחות.

מסך ניהול אירועים וקריאות של מערך הביטחון


תוכלו לתת לנו כמה דוגמאות?

ניקח לדוגמא את המודולריות ויכולת ההתאמה שלה למגוון של תהליכים. SysAid ניתנת להתאמה ולשינוי בהתאם לאפיון ולדרישות הספציפיות שלנו. אנחנו יכולים להוסיף או להסיר בקלות, ללא צורך בכתיבת קוד, פונקציות שונות, לפי הצורך, דבר שמבטיח גמישות ויעילות מקסימלית. SysAid מספקת כלי לניהול יומן אירועים, כאשר כל האירועים בהביטי הביטחון והחרום המתקבלים במוקד הביטחון של המרכז הרפואי נקלטים במערכת וניתן לעקוב ולנטר אותם ביעילות, לתעד, ולבנות קריאות מקיפות אודות כל אירוע וכל הפרטים הקשורים אליו – אלו אנשים היו נוכחים, פרטי האירוע ועוד. יכולות אלו שלה מאפשרות לנו לשמור על ניהול ומעקב מדויק ותיעוד היסטורי של כל אירוע ואירוע.

המערכת גם מספקת מגוון כלים ויכולות כגון תיעוד ציוד, ניהול ומעקב אחר כל ציוד טכנולוגי וציודים אחרים, כולל רישום, תחזוקה, ומעקב אחרי תקלות. בתחום של ניהול תקלות, SysAid מאפשרת לנו זיהוי, רישום וניהול של תקלות טכנולוגיות בזמן אמת, עם כלים לניתוח מקור הבעיה ומתן פתרונות יעילים. המערכת מספקת גם כלי מצויין למיפוי ומעקב אחר מערכות טכנולוגיות באחריות מחלקת הביטחון.

מוקד השליטה והביטחון - עם מערכת SysAid במרכז
מוקד השליטה והביטחון – עם מערכת SysAid במרכז


מהן התועלות העיקריות שהיישום מספק למערך האבטחה?

כאשר יש אירוע המתקבל במוקד הביטחון – איש הביטחון שנמצא במוקד השליטה יכול לספק הנחיות מדוייקות לאנשי השטח כיוון שהמערכת מספקת לו בדיוק את כל הפעולות וסדר הפעולות הנדרש – את מי צריך להזעיק, מהם מספרי הטלפון, איזה ציוד נדרש ועוד. מדובר במידע עצום, והמערכת מאפשרת לסדר את המידע, להגיע אליו במיידי, להפיץ אותו למי שצריך ולתעד כל פרט מכל אירוע.

undefined

אסף ויסלר – קצין הביטחון האזורי


בנוסף, בזמן המלחמה הנוכחית, כשהמרכז הרפואי קולט מסוקים ואמבולנסים כמעט מדי יום והמון פצועים רבים מהמלחמה, המערכת מאפשרת לנו לשלוט ולנהל באופן מיטבי גם את כל האירועים הקשורים לכך – לעקוב אחר קליטת הפצועים מהמסוקים ומהרכבים ולרכז ולעקוב אחר כל האירועים. אנחנו יודעים לנתח ולתחקר מתי וכמה מהר המוקד וצוות הביטחון הגיב, מתי ואלו אנשי ביטחון הגיעו, כיצד המערך תפקד ועוד. כך אנו יכולים ללמוד ולהשתפר.


SysAid מאפשרת לנהל אירועים ביטחוניים וגם רפואיים, כמו מקרי חירום וקליטת פצועים – ובכך בעצם תורמת להצלת חיים

עוד דוגמא ליכולת של SysAid לספק לנו מידע מקיף על מגוון ההיבטים של המערך הוא ביכולות שלה בתחום ה Configuration Management DataBase- CMDB. בעולם הבטחון יש התקדמות מטורפת בתחום של שימוש במערכות טכנולוגיות שונות- מערך מצלמות אבטחה, לחצני מצוקה, מערכות גילוי אש ועוד אמצעים רבים ומגוונים. כשאני רוצה לתחקר אירוע כלשהו, סיסאיד מספקת לי תיעוד מדוייק ומפורט עם יכולת איתור של כל פרט ופרט, דבר שגם מהווה חותמת ומהימנות ברמה משפטית וגם מסייע מאוד בהסקת מסקנות ושיפור מתמיד. אם אני מוקדן הביטחון ומתרחש אירוע, אני יכול לדעת בלחיצת כפתור איזה טכנולוגיות מיושמות בכל מחלקה -ברמה התפעולית, האבטחתית והרפואית.

מה בדבר דוחות ו-BI?

SysAid מאפשרת לנו לקבל תמונת מצב מקיפה, עדכנית ומדויקת. היא גם מאפשרת לנו להפיק דוחות מפורטים ומקיפים על כל היבטי הפעילות, כולל ניתוח מגמות, זיהוי בעיות חוזרות ונקודות לשיפור. הדוחות מסייעים לקבל החלטות מבוססות עפ"י נתונים וכך לייעל תהליכים בצורה מתמדת. מחלקת הביטחון אצלנו מנהלת כמות גדולה מאוד של מידע ורשומות, עם מעל 1700 אירועים בחודש. SysAid מפיקה לנו דוחות BI מפורטים ומקיפים בזמן אמת, ומסייעת לריכוז וניהול הנתונים. הדוחות וה-BI שהמערכת מספקת מאפשרים לבצע ניתוח מעמיק של המידע, להציג נתונים בצורה גרפית ואינטראקטיבית, ודבר זה מאפשר למנהלי המחלקה ולהנהלת המרכז הרפואי לקבל החלטות מושכלות ומבוססות נתונים. באמצעות דוחות אלו, השליטה והניהול הופכים להיות יעילים יותר, מהירים ומותאמים לעתיד הניהולי של הדור הבא.

גיל סוקר את מסך הדשבורד המרכזי של SysAid עם יכולות ה- BI- מספק תמונת מצב עדכנית ומדוייקת

תוכלו לספר לנו קצת על העבודה מול הצוות בקונסיסט?

הצוות של קונסיסט – בהובלת אוהד בן שבת ומומחה ה-BI של קונסיסט, אלון בן דוד – דוגל בלימוד ועשיה משותפת. היכולת שלנו כמחלקת הביטחון ללמוד ולהקים חלק לא מבוטל מהמערכת זוהי גדולה של המערכת ושלנו כאחד. היחס, השירות והמקצועיות הן ביד רמה ומורגשת לכל אורך הדרך. הניסיון והידע המקצועי של מחלקת הביטחון בשיתוף עם אוהד ואלון מביא לתוצאות מרחיקות לכת.


תודה רבה, אסף, גיל ולירן! למדנו המון על היכולות של SysAid בעולם הביטחון. קונסיסט גאה להיות חלק מהפעילות החיונית של מערך הביטחון במרכז הרפואי "שמיר" אסף הרופא!

דילוג לתוכן